Livsstilskonnässör och Återhämtning

Säkert flera som undrar över det här med Konnässör och varför jag kallar mig det. Kan nu erkänna att jag snott det ifrån två personer vars bloggar jag följer ofta. Erik Wickströms och idolen Jonas Coltings bloggar. Dom kallar sig nämligen något i den stilen. Tänkte därför att jag också kunde kalla mig något i stil med dem men inte sno det rätt av. Snackar ofta om det här livspusslet man måste lägga varje dag för att hinna med nära och kära samt 40 timmar jobb per vecka och träning på det. Jag tycker själv att jag får ihop det rätt bra så därifrån kommer livsstilmedhansson och därför fick det bli livsstilkonnässör. Nog om det. Beslutade igår, efter att ha varit sliten en längre tid efter Vasaloppet Öppet Spår att köra en återhämtningsvecka. Har bland annat hostat upp lungorna så fort jag blivit andfådd. Kör nu återhämtning för att kunna ge tid till annat än en massa träning och för att få tillbaka den riktiga gnistan inför kommande utmaningar. Man blir rätt tom efter en sådan här urladdning som man tränat inför i över 3 månader. Elller ja ett helt år om man ska nämna hela Svenska Klassikern och Superklassikern som bärgades vid målgång. Då behöver man tankarna på något helt annat ett tag. Bryta mönstret lite. Käkade godis i en hel vecka efteråt till exempel. Shit vad dåligt jag mådde av det samtidigt som jag mådde asbra då jag tyckte jag var värd det! Godis är gott men det är inget som gör en gott i längden så en veckas godisätande för att unna mig själv fick räcka. Nu är det skärpning, återhämtning och laddning av batterier fram till nästa vecka. Då rullar jag på så smått igen mot sommarens utmaningar. Nytt träningsschema ska knåpas ihop. Tjing så länge! Kul att ni läser!