Malplacerad på en bakmässa i Uppsala

Med återhämtningsvecka så var helgen helt öppen för olika aktiviteter och sambon hade fritt att välja eftersom hon ställt upp och ställer upp en hel del på mig och mitt aktiva liv. Bilen kördes därför mot Uppsala och bakmässa. Jag kände mig rätt malplacerad då jag inte äter särskilt mycket socker och är rätt emot det också. Dem som känner mig vet vad jag pratar om. Kommer skriva många inlägg framöver om varför vi helt bör utesluta det men det tar vi en annan gång haha.
 

 
Hade dock turen att Fredrik Nylen vid första sittningen vid scenen valde att baka Paleo Brownies med dadlar och kokosolja. Jag förespråkar bland annat Paleo och även kokosolja vid sidan av att rata sockret så jag blev rätt glad att någon på bakmässan tänkte i banorna att sockret borde minskas hos dem flesta. Även att bättre alternativ av fett borde användas. Jag kommer komma till allt det här i flera inlägg framöver.
 
 
Snart är helgen och veckan över. Det innebär en massa roliga träningspass och att jag får aktivera mig igen. Tror jag är endorfinberoende för jävlar vad jag saknar att få alla dessa kickar haha! Till veckan ska det jagas endorfiner igen.
 
#1 - - Jane:

Kokos olja är ju heller inte så nyttigt :O
Jag vill inte höra att du använder palm olja för då lär vi verkligen ha ett allvarligt samtal.

Svar: Kokosolja har många positiva hälsofördelar men välj då en KRAV olja. Självklart kollar jag innehållsförteckning och försöker i den mån det går att välja bort den miljöförstörande palmoljan.
Christoffer Hansson - Livsstilkonnässör