Vad har jag då haft för mig sedan sist?

Ja vad har jag egentligen gjort under tiden som jag inte bloggat. Ni som följer mig på instagram vet exakt vad jag gjort. Tränade en hel del inför Vasaloppet där jag hade högt uppsatta mål på mig själv från startled 4. Hade som mål att åka på medaljtid men istället blev jag sjuk och fick ställa in starten 20 minuter innan startskottet. Efter det misslyckandet tappade jag helt motivationen för träning och allt vad jag tidigare hållit på med.
 
Påbörjade därför flera byggprojekt hemma som legat vilandes ett längre tag då jag tränat en hel del inför bland annat min Vansbrovecka jag gjorde 2016 och också inför Vasaloppet 2017. Superskönt att få jobba lite hemma på huset och färdigställa många av alla planer vi haft på huset.
 
Sedan byggprojekten avklarats började jag så smått jaga igång mig själv igen. Jag måste träna för att må bra. Får jag inte träna blir jag sur och trivs inte riktigt med saker och ting. Älskar att träna, att hålla igång mig själv och ha mål uppsatta att utmana mig själv med. Det mål jag har just nu är att ta tag i min dåliga löpning och bli bättre på det. Har liksom inte känt mig fullständig i allt jag gör då jag varit så dålig på att springa. Eller dålig kanske jag inte är men jag är långsam och vill bli snabbare. Målet är därför satt till att innan denna sommar är slut ska jag kunna springa milen på nära 45 minuter. Högt uppsatt mål men jag ska fan fixa det. Annars i tävlingsväg kommer jag bara köra de tävlingar som faller mig i smaken och som är roliga. Annars är det längre siktet inställt på Vasaloppet 2018.
 
 
Idag brände jag av det planerade långpasset för veckan. Var riktigt tungt att kliva ur soffan och byta om när regnet föll från himlen. Men det är skönt att springa i regn försökte jag intala mig själv och det är det faktiskt. Såhär efter att passet är genomfört känns det så jäkla skönt. Denna vecka är också fullgjord enligt planerna. Nu kan allt bara bli bättre och jag kan så smått öka dosen ännu lite mer till nästa vecka.