Det perfekta lunchpasset!

Idag delar jag med mig av ett perfekt lunchpass man kan köra på gymmet. Jag körde det idag och kommer att göra flera veckor framöver cirka två gånger per vecka. Min tanke med det här är såklart att bli starkare men först och främst för att hålla skadorna borta. Övningarna får mig att tänka tillbaka på hockeytiden där man nött många av dessa övningar. Aktiverar hela kroppen.
 
● Burpees som uppvärmning
● Chins, 3 set med det ni orkar
   • Situps på pilatesboll som vila mellan
● Bänkpress, 3 set och 8 reps i pyramid (tungt, tyngre & tungt)
   • Fällkniv på bänk som vila mellan 
● Marklyft, 3 set och 8 reps
● Knäböj, 3 set och 8 reps
● Militärpress, 3 set och 8 reps
● Utfall från bänk, 3 set och 8 reps
   • Bicepscurl som vila mellan 3 set och 16 reps
 
Tanken är att man ska köra på sådan vikt att man inte orkar mer än 8 reps men man ska fortfarande orka det i 3 set. Kommer utöka med fler övningar så småningom. Kör hårt!