Summering av träning V.13

Alldeles för lite träning dem senaste veckorna. Måste verkligen skärpa till mig och få ihop pusslet av blandad träning och vardag.
 
Totalt förra veckan, vecka 13:
210 min simning, exakt den tid som är tänkt att jag ska simma varje vecka
+
75 min gym, som mål att gymma ca 60-70min per vecka så det är uppnått
+
Men vart är cyklingen och löpningen då? 0min!?
=
285 min, önskvärt minst 400 min
(Har redan idag onsdag denna vecka 14 gått förbi förra veckans träning) 
 
Resultatet av summeringen är att jag måste börja få in flera löppas och cykelpass! Finns inga genvägar så bara till att bestämma sig. Enligt studier av dem på Umara Sports så ska den rekommenderade uppdelningen av träning per vecka se ut som följande
20-40-40
där simningen står för 20% av den tid man lägger ner på träningen, cykling för 40% och löpningen för 40%. Jag har lite att jobba på med andra ord!
Behöver ni hjälp med summering av det ni tränar så rekommenderar jag er en digital träningsdagbok. Exempelvis Funbeat där jag själv registrerar all min träning. Busenkelt att sammanställa träningen likt ovan då. Kör hårt mina vänner! Ingenting är omöjligt!
 
Ungefär såhär snurrar tankarna i skallen just nu!