Ett sötare blod

Jag skrev tidigare i ett inlägg att jag skulle skriva om socker. Kommer nämna det flera gånger hur farligt det egentligen är för oss med socker men just nu känns det så rätt att dela ett klipp från ett föredrag som Ann Fernholm håller i. Så otroligt klockrent det är och jag förundras över att vi inte kommit längre med att plocka bort sockret från våra livsmedel. Hon är författaren av böckerna Ett sötare blod och Det sötaste vi har. Hennes hemsida hittar ni här http://ettsotareblod.se/ann-fernholm/

 
 
 

Jag vet att människor i min omgivning är rätt så trötta på att höra mitt snack om socker och hur dåligt det är för oss. Vad det egentligen gör med våra kroppar och hur beroende vi egentligen är i dagens samhälle av just söta saker. När jag berättar för er hur dåligt det faktiskt är för oss och hur mycket bättre er kropp skulle må av mindre socker så är det inte för att vara dryg och tjata sönder er med en massa snack. Det här är ett ämne jag brinner för och jag tjatar på er alla i det här ämnet FÖR ATT JAG VILL ERAT BÄSTA! Jag bryr mig om er allihop och vill att ni ska må bäst. Jag har själv testat på att leva sockerfritt och jag fick ett helt nytt liv. Hör gärna av er till mig för mer råd och tips. Delar här nedan ännu ett klipp om man har mycket tid över. Otroligt spännande måste jag säga! Se och lär!