Mer om socker och dess negativa effekter

Desto fler klipp jag ser och ju mer jag läser på om kolhydrater och socker desto säkrare blir jag på att det verkligen är sockret och överkonsumtionen av socker samt kolhydrater som gör oss sjuka idag. Uttrycket att "feta människor tränar för lite" stämmer inte riktigt. Samma som att det här uttrycket att "jag tränar för att kunna äta vad jag vill" skulle stämma men som inte riktigt gör det. Min fråga är då till er att hur friska vill ni egentligen vara och hur bra vill ni egentligen må? Dem flesta skulle nog svara samma sak på dessa frågor men i och med det vi stoppar i oss så ljuger vi lite för oss själva. Lyssna till exempel på Andreas Eenfeldt föredrag Matrevolutionen. Han är ägare av hemsidan http://www.kostdoktorn.se/ och den tycker jag verkligen ni ska kolla in. Jag förundras över hur vi bestämt tillåter sockret i samhället idag. Man är annorlunda och rent ut sagt tråkig om man inte äter sötsaker. Man blir nästan tvingad till att äta socker och säger man nej så suckar folk bara åt en. Är detta på grund av att alla vet hur dåligt det är men att dem är så sockerberoende att dem själva inte orkar med att göra det en annan har gjort. Att sluta helt med socker. Den svenska avundsjuka talar sitt språktror jag.

 
Jag rent ut sagt älskar programmet PLUS och har gjort det sedan jag var liten. Det kan min mamma skriva under på. Jag lade till exempel tillbaka tvättmedel som hon lagt ner i shoppingvagnen då jag hade hört att just det tvättmedlet var farligt för barn. Blev inget tvättmedel med hem den gången haha och jag vara bara 7 år tror jag. Men tillbaka till sockret. Här testar Mathias Andersson att äta det vi kallar för vanlig mat en hel dag. Bara för att se hur mycket socker han egentligen får i sig. Resultatet dom kommer fram till är helt sjukt och min tanke till resultatet är att hur mycket socker hade det blivit om det här var en "fredagsmysdag"!?
 
 
Den här doktorn diggar jag för han är ärlig rätt igenom och jag vet att många lyssnar på honom. Inte tillräckligt många kanske. Jag har bestämt mig efter alla dessa youtubeklipp att helt undvika socker så inför Påsken så kommer jag dela med mig av några goda Paleo recept på godsaker som går att göra istället för allt godis med en massa socker i. Jag lovar att dom är minst lika goda om inte godare och man blir betydligt mättare av dem jämfört med en massa godis.