Veckoplanering V.20

Lite tankar och planer för denna vecka. Har inget särskilt schema jag tränar efter än så därför kör jag det som faller mig in. Försöker variera min träning så mycket jag kan för att hålla mig borta från skador m.m. Variaton är kul också!
 
Älskar verkligen måndagar då man kan planera hur veckan framåt kommer se ut. Eller att man åtminstone har en plan för utan en sådan falerar jag något. Sällan jag håller planeringen men jag har i alla fall något att luta mig emot.
 
Måndag: Jobba hemma.
               16:00 Innebandy med gamla kollegor från Sweco.
               17:30 Styrketräning med mina Skigrip i garaget.
 
Tisdag: Till Stockholm för möte och kartering med jobbet. Hela dagen. Morfar fyller år så dit en snabbis också.
             18:30 förhoppningsvis hemma igen och vara med på simingen med klubben QwTri
             Hinner jag så springer jag fram och tillbaka till simningen.
 
Onsdag: Jobba hemma.
              Eventuellt köra Älven runt, löptävling här i Borlänge på 4,6km. Annars blir det ett intervallpass.
              Troligtvis backintervaller som jag behöver träna mer på.
 
Torsdag: Jobba hemma.
               30 min Trainerintervaller på min Monark tetscykel på lunchen.
               Hade varit bra om jag fick in ett fösta rullskidpass här men vi får se hur allt känns för dagen.
 
Fredag: Jobb från kontoret i Avesta.
             Kalas för farmor som fyller år. Finns tid över efter det så blir det ett snabbare löppass följt med
             styrketräning i garaget med mina Skigrip.
 
Lördag: 10:00 Simning med klubben. Förhoppningsvis är jag inte för lat så jag snörar på mig löpskorna och
              springer dit och hem. Älskar egentligen transportlöpning. Ekonomiskt och miljövänligt ;)
 
Söndag: Långpass. Någon gång under dagen ska 17km avverkas!
 
Som ni ser är det tajt. Jag är lite av en tidsoptimist men får jag till allt detta så har jag lyckats lägga veckans pussel ganska väl. Roligt och skönt med lite planering och struktur. Kanske lite störd från jobbet.

Vad har jag då haft för mig sedan sist?

Ja vad har jag egentligen gjort under tiden som jag inte bloggat. Ni som följer mig på instagram vet exakt vad jag gjort. Tränade en hel del inför Vasaloppet där jag hade högt uppsatta mål på mig själv från startled 4. Hade som mål att åka på medaljtid men istället blev jag sjuk och fick ställa in starten 20 minuter innan startskottet. Efter det misslyckandet tappade jag helt motivationen för träning och allt vad jag tidigare hållit på med.
 
Påbörjade därför flera byggprojekt hemma som legat vilandes ett längre tag då jag tränat en hel del inför bland annat min Vansbrovecka jag gjorde 2016 och också inför Vasaloppet 2017. Superskönt att få jobba lite hemma på huset och färdigställa många av alla planer vi haft på huset.
 
Sedan byggprojekten avklarats började jag så smått jaga igång mig själv igen. Jag måste träna för att må bra. Får jag inte träna blir jag sur och trivs inte riktigt med saker och ting. Älskar att träna, att hålla igång mig själv och ha mål uppsatta att utmana mig själv med. Det mål jag har just nu är att ta tag i min dåliga löpning och bli bättre på det. Har liksom inte känt mig fullständig i allt jag gör då jag varit så dålig på att springa. Eller dålig kanske jag inte är men jag är långsam och vill bli snabbare. Målet är därför satt till att innan denna sommar är slut ska jag kunna springa milen på nära 45 minuter. Högt uppsatt mål men jag ska fan fixa det. Annars i tävlingsväg kommer jag bara köra de tävlingar som faller mig i smaken och som är roliga. Annars är det längre siktet inställt på Vasaloppet 2018.
 
 
Idag brände jag av det planerade långpasset för veckan. Var riktigt tungt att kliva ur soffan och byta om när regnet föll från himlen. Men det är skönt att springa i regn försökte jag intala mig själv och det är det faktiskt. Såhär efter att passet är genomfört känns det så jäkla skönt. Denna vecka är också fullgjord enligt planerna. Nu kan allt bara bli bättre och jag kan så smått öka dosen ännu lite mer till nästa vecka. 

Nytag om bloggandet! Vill ju höras!

Så, nu har jag "vilat" klart från skrivandet. Tror jag i alla fall!?
Känt en mindre press över att hålla mig uppdaterad med mer än instagram. Känslan har varit att jag alltid måste skriva så mycket och om så specifika saker som ska vara så intressanta som möjligt. Har istället slutat att jag haft galen skrivtorka och bloggandet har därför lagts på is ordentligt.
 
Försöker denna gång hålla mig mer kortfattad. Skriva om det som faller mig in så får vi se hur länge det håller denna gång och hur många som orkar läsa. Kommer självklart hålla mig inom spåret livsstil. Försöka vurma för den hållbara och sunda livsstil vi alla borde leva efter, åtminstone tänka på ibland. Nu svamlar jag lite men skitsamma, tror ni vet vad jag menar. Kommer tjata sönder er för vill såklart att alla ska må bäst!
 
Tills vidare tycker jag ni ska glida in på vitaminmanagers hemsida och se över erat vitaminbehov. Kan vara bra att kanske fylla på med det där lilla extra och på deras hemsida kan ni se mer specifikt vad ni behöver beroende på eran egen livsstil. Nej detta är ingen reklam- eller sponstips för jag får ingenting för att tipsa er. Jag tycker bara det är sådan smidig grej att man kan få hem sina vitaminer till hushållet. Rätt ner i brevlådan var 30:e dag. Tycker inte det är särskilt dyrt heller. Nackdelen är väl att Ómega3 är vanlig fiskolja, kan hoppas på att de i framtiden kanske byter ut den till en bättre produkt. Alger är på gång snart har jag hört så får kanske slänga iväg ett tips till vitaminmanager när det blivit godkänt. (Simris Alg)
 
 
Nu ska jag njuta av min vistelse i Sundsvall. Är tillbaka i staden på ett kortare besök. Var över 3 år sedan jag flyttade därifrån och sedan dess har jag inte varit tillbaka alls. Nu är jag i Sundsvall igen och som jag trivs i denna fina stad. Kommer bli fler resor hit för att hälsa på gamla vänner och kollegor. Kanske bara tar 2 år nästa gång!? Haha. :)
 
 
Visa fler inlägg